Program hösten 2024

Konstcafé
Lördag 14 september kl. 15.00 i Equmeniakyrkans storstuga.
Anders och Emma Zorn – ett konstnärsliv”. Nirs Peter Nordin, utställningsproducent på Västergötlands museum och tidigare anställd vid Zornsamlingarna i Mora, berättar om vår störste konstnärslegend och hans hustru.
Pris 60 kr, kaffe med kaka ingår. Lotteri

Konstresa
Lördag 21 september till Höganäs museum (KKAM) och Ravinen i Skåne.
Enligt tidigare information till konstföreningens medlemmar.
Fulltecknad!

Lördag 12 oktober kl. 15.00 i Backfickan, Grand Hotel
Äkta och oäkta förfalskningar” – Carl-Johan Svensson, fil.dr i didaktik, berättar om Jönköpingssamlingen, förfalskare genom historien och polisens jakt efter dem.
Mer information om evenemanget kommer senare.

Konstcafé
Lördag 23 november kl. 15.00 i Equmeniakyrkans storstuga.
Kvinnliga pionjärer inom konst och konsthantverk” – Lovisa Törnsten, filialchef för Bukowskis i Göteborg, berättar om banbrytande kvinnliga konstnärer och konsthantverkare under 1900-talets första hälft.
Dessutom blir det dragning i det årliga medlemslotteriet.
Pris 80 kr, kaffe med kaka ingår.

Vinstutlämning
Lördag 30 november i Equmeniakyrkan
Presentation av årets vinster i medlemslotteriet kl. 12.30 med utlämning kl. 13.00. Vinnarna meddelas särskilt om lokal och klockslag.

,